Jaunojo slibino užrašai

 


virš. pav. paimtas iš (c)AICharactersArt

Na, kad jau atidunda žaliojo slibino metai (o jie startuos nuo vasario 10 d. (2024 m.) tai ta proga „slibino dienoraštis“.

Ir ne, tai ne mano kūryba. Tai Lūšiuko Denio. Tokio pat inkognito, kaip ir aš, tik kitame pasaulio krašte. Vieną iš jo kūrinių jau buvau vertęs (žr. čia)

tiems, kam labiau patinka el.skaityklės, "Jaunojo slibino užrašai"  (jose iš ties patogiau) atsisiųsti  pagal šias nuorodas:

pdf: - https://drive.google.com/file/d/1p8BqV38FF3T6oSl45mRG1ExS_qCYV9Qu/view?usp=sharing

epub: - https://drive.google.com/file/d/1XcWU6hZ6wMp8ue6lGKAT6TNb_Zn-IR3F/view?usp=sharing

mobi: - https://drive.google.com/file/d/1f3fpJ7OIoAIxXoYdw72FD9hQFcPtPocH/view?usp=sharing

fb2: - https://drive.google.com/file/d/1PcQgYKATYj4ToGago9KVEbKQZhgJL5MA/view?usp=sharing

 

Jaunojo slibino dienoraštis (užrašai)

 

(nusprendžiau vesti dienoraštį, bet slibinai dienų neskaičiuoja)

 

1 įrašas. Suėdžiau du riterius, tad dabar kankinuosi nuo rėmens.

Pasiskundžiau mamai, bet ji tik pusvalandį moralizavo apie sveiką mitybą. Kam kalbėti, o kam patylėti – pati tai jau šimtas metų kaip ėda salotas – mat figūrą tausoja. Na, o tėvo net nekalbinau – jam dabar kūrybinė krizė – visas sudirgęs.

 

2 įrašas. Vis dar maudžia skrandį. Pakalbėjau su bičiukais. Tai šie paaiškino, kad dabar svarbiausia nevalgyti nieko aštraus. Tad po to tvirtai nusprendžiau – nuo šios dienos daugiau neberysiu riterių kartu su jų kalavijais, ietimis ir visa kita ginkluote. Pirma reikės juos išgliaudyti.

 

3 įrašas. Cha. Per eilinį sąskrydį sužinojau, jog dabar ateina nauja mada. Tai yra, jog dabar madoje grobti princeses, ir ne šiaip princeses, o tik blondines (arba nekaltas – skaisčias, ta prasme). Na, o ką su jomis toliau veikti – niekas normaliai negalėjo paaiškinti. Vienintelis paaiškinimas, jog tik pagrobęs princesę gali save laikyti kietu biču.

 

4 įrašas. Apskridau pustuzinį karalysčių. O gal tuziną. Pareikalavus pažymos iš ginekologo – net aštuonios princesės puolė isterijon. Tad susinervinęs prarijau kažkokį Pirmąjį Ministrą! Och, kaip buvo skaaaanuuuu...

 

5 įrašas. Per eilinį sąskrydį papasakojau apie savo paieškas. Bičiukai net užsipavydėjo. Paaiškėjo, jog Pirmieji Ministrai – tai egzotinis delikatesas. Pasirodo, jog žmonės juos specialiai atšeria pikantiškiausiu maistu, kad jų mėsa įgytų subtilų skonį. Sklinda kalbos, kad už Pirmąjį Ministrą skanesnis tik Lobistas. Na, dar lygtais šventikai, bet jie mums nepasiekiami.

 

6 įrašas. Vaikštinėjau po mišką. Staiga iš krūmų iššoko kažkoks pusnuogis stuobrys. Iš aprangos tik odinės trumpikės ir kirvis. Pradėjo rėkauti, kad jis kažkoks įžymus ir garsus pabaisų naikintojas Konanas Barbaras. Nieko aš apie tokį negirdėjau ir labai nesiklausiau. Kam man kažkokie tokie barbarai, kai aš ieškau princesės?

(kiek vėliau) guliu ir svajoju apie princesę. Barbaras taip pat neleidžia laiko veltui – jau greit bus penkios valandos, kaip jis bando sulaužyti savo kirvį į mano priekinės letenos nagą. Visai neblogas vyrukas, turiu pasakyti – niekaip neatrandu laiko manikiūrui. Juk princesės kimba tik ant išpuoselėtų slibinų.

(dar kiek vėliau) Barbaras dingo krūmuose. O štai kirvį paliko man.  Padėkojau ir paprašiau užsukti po kokios savaitėlės – man dar reikia galines letenas patvarkyti. Jei jau toks savanoris manikiūrininkas atsirado, tai kodėl juo nepasinaudojus? Ir dar už dyką.

 

7 įrašas. Sąskrydyje bičiukai gyrėsi savom princesėm. Pas Grizliadantį – net dvi! Kabo ant kaklo grandinėlės. O mane apšaukė nevykėliu ir nusprendė, kad sąskrydžių tusuose galiu nesirodyti, kol neturėsiu princesės.

 

8 įrašas. Radau kažkokią seną ir niūrią pilį. O jos bokšte stoviniavo kažkokia mergšė. Nevalyva, susivėlusi ir džiūsna kaip šepečio kotas. Pamačiusi mane paklausė ar aš kartais ne koks tai riteris-gelbėtojas. Net apakau nuo tokio įžūlumo, bet vis tiek nusprendžiau būti mandagus. Atsakiau, jog esu slibinas ir su tomis vaikščiojančiomis konservų dėžutėmis nieko bendro neturiu ir nesiruošiu turėti. Taip ir įsišnekėjome. Paaiškėjo, jog šioji mergšė – princesė. Kadaise ją dėl išpirkos pagrobė piktas magas. Tačiau visi riteriai pamatę jos „angelišką abrozdėlį“,  patys sumokėdavo magui išpirką, kad galėtų keliauti sau. Jai pasakojant, iš gailesčio net porą ašarų nubraukiau...

Ir savaime suprantama, jog jis skaisti – kas gi pasimaus ant tokios gražuolės?

Tad nusprendžiau ją pagrobti. Su jos sutikimu, aišku.

 

9 įrašas. Pamačiusi manu urvą, princesė nusivylė ir pradėjo aiškinti, jog visi padorūs slibinai turi rinkti auksą, o pas mane kažkaip tuštoka. Teko jai labai ilgai aiškinti, kad slibinų visokių būna – vieni renka auksą, kiti numizmatikai, o aš, štai – filatelistas. Gal nori, kad parodyčiau savo kolekciją?

(kiek vėliau) Princesė apsižliumbė ir iš apmaudo sviedė į mane foliantą. Pradėjo aiškinti, kad pas visas princese slibinai, kaip slibinai – lobus kaupia, o jai atiteko kažkoks nevykėlis botanas-filatelistas.

Nusiramino tik kai jai pasakiau apytiksliai realią šio albumo vieno lapo kainą.

Manau, kad rasim bendrą kalbą.

 

10 įrašas. Už sienos įsitriukšmavo mama. Matomai aptiko kažkokią raukšlę. Man nespėjus bent kažką paaiškinti, princesė nubėgo į kaimyninę olą. Ech, koks apmaudus netekimas...

(kiek vėliau) Ko tai įtartinai kaimyninėje oloje tylu. Nagi – reikia pasižiūrėti...

(dar kiek vėliau) Na ir kaip tą suprasti? Mama su princese sėdi vos ne apsikabinusios ir kalbasi apie visokias dietas, varto trijų šimtų metų senumo mados žurnalus ir skalbia kaulus visiems vyrams.

Mano pasirodymas buvo sutiktas džiaugsmingu kleketavimu. Mat jos staiga prireikė kažką pasiųsti į netolimą miestą. Mat reikalas tame, kad princesei kosmetinis rinkinys baiginėjasi. Taip, kad reikmenų sąrašo ilgis ne trumpesnis kaip mano uodega.

Išsiruošiu kelionėn.

 

11 įrašas. Na ir ko čia rėkauti? Ką prašė, tą parnešiau. Negi aš turgaus aikštėje skaitysiu visą sąrašą, kol į mane svaidosi iš katapultų, šaudo iš arbaletų ir magiškų lazdų? Čiupau ir atitempiau visą kosmetikos paviljoną. Kartu su prekeiviu, žinoma. Dabar jis bailį vaidina ir visas dreba, o kai jį nešiau – į mane savo pudrą drabstė. Dabar užsikrušiu bandydamas ją nusiplauti. O juk reikia. Bičiukai dar pamanys, kad orientaciją pakeičiau.

Žodžiu, palikau jas aiškintis tarpusavyje, o pats išskridau prie ežero. 



 12 įrašas. Prie ežero tylu. Jokio triukšmo, jokių skandalų, jokios karališkosios gvardijos su tomis kvailomis alebardomis. Be kita ko, reikia aplankyti karališkąjį arsenalą, o tai man dantų krapštukai baiginėjasi.

Tik aš vienui vienas ir kažkoks menkai pažįstamas magas. Pasėdėjom, pašnekėjom. Jis man pripasakojo gausybę visokiausių magiškų  receptų, kuriuos galima pagaminti iš slibino ilčių, žvynų, nagų ir kraujo. Na, o aš jam paaiškinau, kaip tinkamai gaminamas savose sultyse troškintas magas.

Išsiskyrėme pavargę ir vienas kitu patenkinti.

 

13 įrašas. Ir vėl širdžiai mielas sąskrydis.

Bičiukai išsijuokė iš mano princesės. Tad teko prigalvoti visokiausių kvailų  pasakų apie piktus kerėtojus ir dievų intrigas, per kurias buvo pakeista jos išorė. O po to, tam, kad nukryptume nuo šios temos, papasakojau, jog pas užjūrio slibinus madinga grobti ne tik princeses, bet kartu ir visą karaliaus svitą. Kartu su karaliumi, žinoma.

Bičiukai kažkodėl aprimo, susimąstė ir išskrido.

 

14 įrašas. Ko tai per ramu. Tylu. Tik karališkoji kariuomenė kažko po miškus trankosi.

Truputį pasivaikščiojau.  Susitikau su pažįstamu pirkliu, kuris man atveža pačias rečiausias markes. Įsišnekėjome. Paaiškėjo, kad per kelias pastarąsias dienas slibinai nusiaubė dvi dešimtis sostinių. Liaudis panikoje ir pliurpia apie dievų rūstybę ir monstrų antplūdį.

Pažadėjau išsiaiškinti kas vyksta.

 

15 įrašas. Sąskrydyje linksma. Pilna žmonių ir visi panikoje, o bičiukai vienas priešais kitą giriasi kas daugiau sugebėjo atsinešti. Ypač savimi patenkintas Grizliadantis. Jis pagrobė karalių, kažkokią rūmų damą, magnatą ir visą dešimtį rūmininkų. Skundžiasi, kad iki „Royal flush‘o“ trūksta tik kažkokio valeto. Bet kas tai tokio ir su kuo kramtomas – neturi jokio supratimo.

Ko tai pradėjau įtarti, kad jei slibinai ir išmirs, tai tik dėl kolektyvinio bukumo.

(kiek vėliau) Draugužis Snukiaėdis atvilko kažkokį garsų karvedį. Iš pradžių šis buvo įniršęs, o po to iš susižavėjimo vos klumpių neužvertė. Pareiškė, jog tokio kiekio idealių kovos mašinų vienoje vietoje jam dar neteko matyti. Ir mums dar neatsitokėjus – spėjo užverbuoti tą patį Snukiaėdį ir dar porą vaikinų į savo kariuomenė ir paskelbė Didįjį Karo Žygį iki pat visatos krašto (na arba iki štai toooo - anoooo krioklio) ir jie, pasičiupę visus karalius ir jų svitas, dingo nežinoma kryptimi...

Ko tai įtariu, kad artimiausiu laiku sąskrydžių nebus.

 

16 įrašas. Princesė kažkodėl labai ilgai kamantinėjo ar tiesa, jog slibinai gali pasiversti žmonėmis. Atsakiau, jog tai tiesa, bet tam reikalingas magiškas eleksyras, kurį saugoja mano mama.

Princesė susimąstė.

O tas turgaus aikštės paviljonas iš ties labai rimtai pravertė. Dabar princesė bent jau padoriau atrodo ir dar per kilometrą goblinai ją pamatę išsigandę nepasipusto padų. Reiktų atvilkti dar aprangos kokios, bet į miestą manęs daugiau nebeleidžia. Mama sako, jog didelis pasirinkimas tai žinoma labai gerai, bet mūsų olą paversti į turgaus filialą ji neleis.

 

17 įrašas. Atsivilko kažkoks didvyriškas princesių gelbėtojas. Aš net prabusti dar nespėjau, kai jis, persekiojamas malka rankoje grasinančios princesės, įlėkė į mano urvą. O po to dar ilgai vargome, kol tą nevykėlį riterį nukrapštėme nuo pačio aukščiausio medžio, ant kurio jis persigandęs užsikabarojo. Ir kol mes jį nuo jo krapštėme, vargšas nevykėlis bandė įkyriai klausinėti ką čia iš tiesų nuo ko reikia gelbėti. Supykęs aprėkiau, kad nieko čia gelbėti nereikia ir spyriu subinėn parodžiau kelią į artimiausią miestą.

 


18 įrašas. Ir dar vienas gelbėtojas. Tik šį kartą elfas. Grynakraujis! Atpėdinu su savo lyra ir kviesdamas mane į kovą uždainavo. Kažkaip visai nesudomino. Net princesės nesudomino. Sėdi ant mano skiauterės ir svaido į dainiuškininką supuvusius pomidorus. Gerai, kad visą vežimą jų atvilkau.

(kiek vėliau) O dainiuškininkas tai ištvermingas! Oho-ho! Apsvaidomas supuvusiais pomidorais atsilaikė net visas penkias valandas ir visą tą laiką nuolatos dainavo! Visiškai nekreipė dėmesio į veidu žliaugiančias pomidorų sultis ir sutepliotą aprangą. Čia tai ne eiliniai gebėjimai. Ir tik, galų gale netyčia jo burnon įskriejęs pomidoras privertė jį nutilti ir galų gale jis bent jau kuriam laikui dingo iš šių vietų.

 

19 įrašas. Elfas grįžo. Tik dabar jau ne vienas, o su visu orkestru. O pomidorų nebeturėjome.

Kita vertus, ne viskas taip jau blogai: išgirdęs pirmuosius akordus iš savo olos išbėgo pagaliau nuo depresijos išsivadavęs tėvas ir džiaugsmingai sušuko, jog pagaliau pas jį į svečius užsuko iš tiesų kūrybiniai svečiai, asmenybės, kuriems jis pasiruošęs pademonstruoti visą savo kūrybinės sielos gilumą. Visus savo kūrybinius talentus.

Man tik įdomu, kaip jis ruošiasi rodyti tą savo „gylį“ nualpusiems elfams?

 

20 įrašas. Ko tai per daug triukšminga. Olą apgulė madingiausi sostinės siuvėjai su savo naujausiais rūbais mano princesei. O šioji, sėdėdama ant mano galvos vadovauja „paradui“. Ta prasme, tą, kuris pasiūlo nekokybišką gaminį – nedelsiant nuteisia myriop - ir aš jį turiu sėsti. Nuostabu – ką tik prisiėdžiau visam mėnesiui į priekį.

Na, o mama savo apartamentuose organizavo fitneso klubą ir dabar man pastoviai atrodo, jog gyvenu ant vulkano.

Tėvas – auklėja elfus – mokina juos dainuoti.

Žodžiu – tikras beprotnamis.

 

21 įrašas. Patylomis pabandžiau pasprukti. Bet sugavo ir atitempė atgal.

Šalia mūsų urvo kažkodėl padaugėjo žmonių ir prasidėjo statybos. Princesė paaiškino, jog gelbėdamiesi nuo karo čionai subėgo visi kas galėjo ir visų aplinkinių žemių. Kitaip tariant, nors savas slibinas žinoma ir baisus, bet svetimi dar baisesni ir jie bent jau čia nesibraus.

Mano markučių kolekciją konfiskavo būsimos karalystės naudai, o skųstis tėvams beprasmiška: tėvas su savo mokiniais kuria naują himną, o mama stato salotų auginimo fermas.

 

22 įrašas, kuris panašu, kad paskutinis. Likite sveiki mano sąskrydžio bičiuliai. Likite sveiki riteriai, magai, burtininkai ir visi kiti. Iš manęs nori nulipdyti karalių, nors aš to visai nenoriu. Princesė aiškino, jog dabar pats svarbiausias darbas tai užsiimti palikuonimis. Na taip, ji tapo iš ties nuostabia, bet kad susilaukti palikuonių, aš visai nenoriu tapti žmogumi!..

AAAA!!! GELBĖKIT!!! Jie neša magišką eleksyrą! Gel-bė-kit...

P.S. (prierašas surašytas princesės ranka)

Na jau ne, mano mielas slibine... Jei jau gelbsti princesę, tai prisiimk ir visą atsakomybę“.

 

P.S.S. (antras prierašas surašytas princesės ranka)

Na bet nieko, palauk brangusis, mes dar iš tavęs (slibino) nulipdysim žmogų“...

___________________________

 

Aut. Lūšiukas Denis.

_____


 

Vert. A.Š.Donatas (Armanjako Šalis)

Visos naujienos (ir ne tik) FB paskyroje: https://www.facebook.com/donatas.espada

Neserijiniai kūriniai ar vertimai draugams...:

https://armanjakas3.blogspot.com/2017/09/el-skaitykles-laisvosios-bendrinimo.html

 

 

_________________________

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Jaunojo slibino užrašai